Mandaat aanvragen

 

Surf naar www.rkg.vlaanderen.

Het aanvragen van een mandaat verloopt in twee stappen:

Stap 1 = registratie
Je kunt dit doen via de knop 'registreren' bovenaan de pagina.
(Onthoud de gekozen gebruikersnaam en wachtwoord voor stap 2.)

Je vult alle gevraagde gegevens in.

(Graag een persoonlijk mailadres invullen dat niet gelinkt is aan een school. Het gaat hier immers om een persoonlijk dossier van jou en heeft niets met de school,waar je tewerkgesteld bent,te maken.)

Na het registreren zal een administratief bediende van het Vicariaat Onderwijs Mechelen - Brussel je registratie nakijken en eventueel nog vragen stellen of documenten opvragen. Als de registratie is goedgekeurd ontvang je hiervan een mailbericht.

Stap 2 = mandaataanvraag
Na het ontvangen van het mailbericht van goedkeuring registratie log je je terug in in je online dossier (www.rkg.vlaanderen) met de gekozen gebruikersnaam en wachtwoord (bij registratie opgevraagd) om mandaat aan te vragen. 

Je mandaataanvraag wordt nagekeken door de godsdienstinspectie die deze goedkeurt en doorstuurt naar de bisschoppelijk afgevaardigde die het ook op zijn beurt goedkeurt. Opnieuw ontvang je een mailbericht waarin je je mandaatnummer kan consulteren als een attest in bijlage. Dit attest en nummer kan je ook steeds consulteren in je online dossier.

Heb je een probleem of een vraag? Neem gerust contact op met Wendy Van Landeghem, administratief bediende op het nummer 015/298.401 of via wendy.van.landeghem@rkg.vlaanderen.